وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
روز جهانی زبان مادری مبارک
18 / 12 / 1396 ساعت 3:27 | بازدید : 3125 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
         

         21فوریه(دوم اسفند) روز زبان مادری

روز ۲۱ فوریه از طرف یونسکو به عنوان روز جهانی زبان مادری نامگذاری شده‌است. نامگذاری این روز در کنفرانس عمومی یونسکو در سال ۱۹۹۹ به منظور کمک به تنوع زبانی و فرهنگی انجام شده‌است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز به دلیل اهمیت زیاد آن، سال ۲۰۰۸ را سال جهانی زبان‌ها اعلام کرد.
دلیل نامگذاری روز جهانی زبان مادری از زمانی آغاز شد که در سال ۱۹۵۲ دانشجویان دانشگاههای مختلف شهر داکا پایتخت امروزی کشور بنگلادش که در آن زمان پاکستان شرقی نامیده می‌شد و هنوز مستقل نشده بود، از جمله دانشجویان دانشگاه داکا و دانشکده پزشکی آن تلاش جهت ملی کردن زبان بنگالی به عنوان دومین زبان پاکستان (در کنار زبان اردو) تظاهرات مسالمت آمیزی در این شهر براه انداختند.

به دنبال این حرکت دانشجویان، پلیس به آنها تیر اندازی کرده عده‌ای از آنها را کشت. بعد از استقلال بنگلادش از پاکستان و به درخواست این کشور، برای اولین بار سازمان یونسکو در ۱۷ نوامبر سال ۱۹۹۹ روز ۲۱ نوامبر (برابر با دوم و گاهی اول اسفند) را روز جهانی زبان مادری نامید و از سال ۲۰۰۰ این روز در بیشتر کشورها گرامی داشته می‌شود و برنامه‌هایی در ارتباط با این روز برگزار می‌گردد

 

Related image

 مهاجرت و عدم توجه به زبان مادری در روستا ها و شهر ها ، باعث فراموشی و نابودی بسیاری از زبانهای  اصیل وباستانی این مرز و بوم گردیده است.

این معضل در اکثر شهر ها و روستاهای ایران گریبانگیر زبانها و لهجه های شیرین بومی و محلی  گردیده است و در این میان  روستا های شاهرود خلخال نیز از این جریان مستثنی نبوده است و در واقع میتوان  ادعا نمود اگر  بی توجه ای به زبان مادری به همین منوال پیش برود تا چند سال دیگر هیچ اثری از زبانهای بومی این دیار منجمله زبان تاتی باقی نخواهد ماند!

متاسفانه بیشتر پدران و مادران با فرزندان خود به زبان فارسی  سخن میگویند و این خود  اولین تیشه بر ریشه این زبان به شمار می آید.

 آنچه از شواهد و مستندات تاریخی بدست ما رسیده است زبان تاتی  قدیمی ترین زبان  زنده آذربایحان است که بعد از  پشت سر گذاشتن  چندین هزار سال از وقایع تلخ و شیرین تاریخی ، تا به  امروز به بقای خود ادامه داده است.اما با گسترش مهاجرت ، شهر نشینی و تکلم به زبان ملی ،سیر نابودی و فراموشی  این زبان روبه فزونی نهاده است.

 

بسیاری از پدر و مادران با کودکان خود به زبان فارسی سخن میگویند و شاید  روزی فرا رسد که  فرزندان این سرزمین دیگر آوای زبان  تاتی را  نشنوند .

 

نمونه ای از زبان مردم تبریز در سالهای 721 و 723 قمری ، که در کتاب سفینه تبریز به یادگار مانده است.

اشعار و نوشتاری از شعرا و دانشمندان آذربایجانی به زبان تاتی (آذری ) باقی مانده که حکایت از  قدمت این زبان در مناطقی از آذربایجان دارد که امروزه  دیگر  در  آن مناطق بدان زبان سخن نمیگویند.

 

 اشعاری به زبان تاتی (آذری ) از شعرای آذربایجانی

....

به عشق‌ات گر همام از جان برآیذ      مواژش کان بوان بمرت وارست

کرم خا و ابری بشم بوینی            به بویت خته بام ژاهنام

همام تبریزی

وهار و ول و دیم یار خوش بی           اوی یاران مه ول بی مه وهاران

همام تبریزی

                                                        * * * * * * *

همه کیژی نَهَند خُشتی بَخُشتی        بَنا اج چو کَه دستِ گیژی وَنیژه

همه پیغمبران خُو بی و چو کِی          محمدمصطفی کیژی وَنیژه

عبدالقادر مراغی (به نقل از خواجه محمود خوجانی)

                                                           * * * * * * *

  دیره کین سربه سودای ته گیجی      دیره کین چش چو خونین اسره ریجی

  دیره سرباستانه اچ ته دارم             خود نواجی کووربختی چوکیجی

     بانو باغبان اردبیلی 

                                                           * * * * * * *

 

مَوازِش از چه اویان مانده دوریم      از چه اویان خواصان پشت زوریم
وهشتیم دوش با عرض و بکرسی       سلطان شیخ زاهد چوگان گوییمپ

                                  ----------------------

 

موازش از چه اویان مانده دوریم                    از چو اویان خواصان پشت زوریم

دهشم درویش با عرش و به کرسی             سلطان شیخ زاهد چو کان کویم

شیخ صفی‌الدین اردبیلی

                                             * * * * * * *

 

 ولی ترجیع پنجم در نیایم جز به دستوری   که شمس الدین تبریزی بفرماید مرا بوری
مرا گوید بیا، بوری که من باغم تو زنبوری   که تا خونت عسل گردد که تا مومت شود نوری
 
 در دوبیتی فوق عبارت بوری بوری که در فارسی معنی بیا بیا را می‌دهد که مولانا از زبان شمس تبریزی نقل می‌کند و بیانگر آنست که در قرن هفتم  در زبان تبریزی ( شمس تبریزی ) به بیا "بوری " گفته میشده، امروزه هم در زبان تاتی  "بور " و"  بورن" همان معنی  "بیا"  را  دارد.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ششمین جشنواره ورزش های زمستانی خلخال و استقبال گرم مردم
18 / 12 / 1396 ساعت 3:27 | بازدید : 2766 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

ششمین جشنواره زمستانی خلخال روز جمعه  چهارم بهمن ماه در حالی برگزار شد که هزاران نفر از علاقمندان از مناطق مختلف میهن اسلامی در آن شرکت و از برنامه های شاد این همایش ورزشی به گرمی استقبال کردند.

این جشنواره از صبح دیروز در هوای برفی تفرجگاه میرعادل بولاغی اندبیل خلخال برگزار و تا شب ادامه یافت.
در این جشنواره صدها نفر از علاقمندان به رشته ها و بازی های زمستانی از جمله ساخت تندیس های برفی و یخی ، اسکی ، تیوپ سواری ، کوهپیمایی سریع و تیراندازی به اهداف پروازی شرکت کردند.
یکی از بخش های جذاب و دیدنی این جشنواره بخش تیراندازی به اهداف پروازی بود که با شرکت 50 تیرانداز از مناطق مختلف کشور برگزار و در پایان در بخش مردان بهرام نقی زاده ، داریوش سبحانی و امید جهانگشتی از خلخال به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش بانوان نیز خانم ها رباب امیدی ، رویا مولایی و نرگس نقدعلیپور از شهرستان خلخال عناوین اول تا سوم را کسب کردند.
سیدناصر میرمرسلی ، رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره با استقبال بی نظیر مردم همراه بود طوری که تنها پس از گذشت یک ساعت از شروع برنامه جاده هفت کیلومتری خلخال به تفرجگاه اندبیل مملو از خودروهای علاقمندان شد.
در آئین اختتامیه این جشنواره دکتر بشیر خالقی نماینده مردم شهرستان های خلخال وکوثر در مجلس با تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره از ورزش به عنوان مهم ترین عامل بازدارنده آسیب های اجتماعی و همچنین راز تندرستی و سلامتی انسان نام برد.
او گفت: برگزاری چنین برنامه هایی ضمن ارتقای نشاط اجتماعی موجب افزایش سلامتی می شود.
در آئین اختتامیه جشنواره از نفرات برتر در همه بخش های ورزشی با اهدای احکام قهرمانی و هدایایی تجلیل شد.

از:ایرنا

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وعده مسئولین در مورد بهبود وضعیت آب شرب روستاهای بخش شاهرود خلخال
18 / 12 / 1396 ساعت 3:27 | بازدید : 3066 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

وعده مسئولین در مورد بهبود وضعیت آب شرب روستاهای بخش شاهرود خلخال

جلسه بخشدار شاهرود با رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی خلخال و کارشناس مربوطه ، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای دیز و مسئولین خانه بهداشت شال و دیز در محل بخشداری در مورخه 96/12/6

بخشدار شاهرود در این جلسه ضمن خیر مقدم گویی به مشکلات کیفیت آب شرب روستای دیز، مشکل پمپاژ وچاه برداشت آب و فاضلاب روستا اشاره و خواهان رسیدگی و پاسخ رئیس آب و فاضلاب گردیدند، ضمن آنکه اعضای جلسه هم به بیان مشکلات روستا پرداخته و پس از ارائه پاسخهای لازم توسط رئیس اداره و کارشناس مربوطه  از جمله بهداشتی بودن آب طبق آزمایش های انجام گرفته و تعویض پمپاژ آب و پیگیری مشکلات آب شرب روستا و استفاده از اعتبارات ملی مجتمع آبرسانی شاهرود که به تصویب رسیده است . مقرر شد توسط آب و فاضلاب در یکصد متر بالاتر از چاه آب شرب، لوله گذاری لازم جهت انتقال فاضلاب روستا به پایین تر از چاه صورت گیرد تا فاضلاب موجب آلودگی احتمالی آب چاه نشود ضمن آنکه از پس آب باغات درزمان آبیاری جلوگیری شود  .
همچنین مقرر شد یکدستگاه کلریناتور جهت کلر زنی مخزن ذخیره آب توسط آب و فاضلاب برای روستای دیز خریداری گردد ضمن آنکه اصلاح شبکه آبرسانی روستا و احداث مخزن ذخیره آب 200 متر مکعبی روستا از مواردی بود که توسط اداره آب روستایی جهت تخصیص اعتبار به استان  پیشنهاد گردیده است.
وحید کنعانی گفت با توجه به اعتبارات تخصیصی ورایزنی های انجام گرفته با مسئولین آب و فاضلاب روستایی شهرستان و استان و همچنین با استفاده از ظرفیت مجتمع آبرسانی شاهرود، روندآبرسانی روستاهای جلال آباد وگیلوان ادامه  و تکمیل لوله گذاری روستای لرد، احداث مخزن ذخیره آب روستای درو و اصلاح شبکه روستای شال و آبرسانی به کرین و ماجولان در سال 97 در دستور کار آب و فاضلاب شهرستان قرار دارد. و بعضی از این پروژه ها بزودی به مناقصه گذاشته میشود.

منبع : کانال تلگرام بخشداری شاهرود خلخال

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


محدوده جدید منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال در شورای عالی حفاظت محیط زیست تصویب شد
18 / 12 / 1396 ساعت 3:27 | بازدید : 2916 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

محدوده جدید منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال در شورای عالی حفاظت محیط زیست تصویب شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تصویب محدوده جدید منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال در شورای عالی حفاظت محیط زیست خبر داد.

محمد خداپرست روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: بر اساس تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و در اجرای ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه کشور و کاهش تعارضات در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، طرح بازنگری و اصلاح مرز منطقه حفاظت شده آق داغ شهرستان خلخال در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور به همراه بازنگری 27 منطقه تحت مدیریت دیگر کشور مورد تصویب قرار گرفت.
او گفت: با توجه به پیگیری دکتر خالقی نماینده مردم شهرستان خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در راستای کاهش تعارض جوامع محلی با منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال و جلب مشارکت آنها در امر حفاظت، احیا، بازسازی و اکوتوریسم نسبت به حذف مراکز مسکونی واقع در مرز و حاشیه منطقه حفاظت شده آق ‌داغ شامل 21 روستا و یک شهر (کلور) به همراه مستثنیات اراضی کشاورزی و باغی و واحدهای تولیدی و صنعتی اقدام شد.
به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، وی افزود: منطقه حفاظت شده آق داغ به مساحت 93 هزار و 800 هکتار در سال 1389 طی مصوبه 322 شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت روزنامه رسمی شده است.
این منطقه به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه ‌های نادر گیاهی و جانوری مهم ترین منطقه تحت مدیریت استان اردبیل است.
از جمله گونه های حمایت شده و نادر جانوری منطقه آق داغ می‌توان به کل و بز ، پلنگ، سیاه‌ گوش ، خرس و کفتار و انواع پرندگان شکاری نظیر عقاب شاهی ، عقاب طلایی و هما و از گیاهان نادر و حمایت شده می‌ توان به درختان ارس ، بنه (پسته وحشی) ، زرشک ، بادام وحشی و زالزالک اشاره کرد.

منبع:ایرنا

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پیام تسلیت : درگذشت آقای عشقعلی کاوی شال
18 / 12 / 1396 ساعت 3:27 | بازدید : 3057 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
بانهایت تأسف و تأثر، درگذشت آقای  عشقعلی کاوی شال ،  را به اطلاع کلیه دوستان و شالیها میرسانیم.
درگذشت این عزیز را به خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای خانواده ایشان صبر و طول عمر مسئلت داریم.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وعده رییس راهداری خلخال برای رفع نقاط حادثه خیز جاده روستاهای شاهرود
18 / 12 / 1396 ساعت 3:27 | بازدید : 2816 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
وعده رییس راهداری خلخال برای رفع نقاط حادثه خیز جاده روستاهای شاهرود 

 

رییس اداره راهداری خلخال خبر داد: نقاط حادثه خیز در جاده خلخال به شاهرود که مانع دید افقی رانندگان است رفع می شود.

محمد قربانی در نشست با بخشدار شاهرود از احصا نقاط حادثه خیز جاده خلخال به شاهرود خبر داد و گفت: در روستاهای اسکستان ،اسبو، درو و شال در مسیر جاده شاخ و برگ درختان که مانع دید افقی رانندگان است قطع و مسیر برای تردد رانندگان هموار میشود.
وحید کنعانی بخشدار شاهرود نیز در این جلسه از آمادگی اهالی روستاهای یاد شده د دهیاری ها برای رفع نیاط حادثه خیز خبر داد.
کنعانی از زحمات اداره راهداری و حمل و نقل و جاده ای در بازگشایی را ههای روستایی در زمستان قدر دانی کرد.

منبع:ازناو

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


درخشش تیم بدنسازی خلخال در مسابقات قهرمانی استان اردبیل
18 / 12 / 1396 ساعت 3:27 | بازدید : 2643 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
درخشش تیم بدنسازی خلخال در مسابقات قهرمانی استان اردبیل

 

مسابقات پرس سینه قهرمانی استان اردبیل 11 بهمن ماه در شهرستان نمین و با حضور ۱۰ تیم از کل استان و نزدیک هفتاد شرکت کننده برگزار گردید که تیم باشگاه فرهنگی ورزشی سعید خلخال با هفت شرکت کننده در این مسابقات شرکت کرد که موفق به کسب یک طلا ؛ ۵ نقره و ۱ برنز گردید  که در تاریخ ورزش بدنسازی خلخال  بی سابقه بود. همچنین  تیم باشگاه اکسیژن با شرکت دونفر موفق به کسب یک مدال طلا و یک نقره گردید.


وزن ۸۲.۵ کیلو جوانان : آقای مهدی اقلی مدال نقره
در وزن ۹۰ کیلوگرم جوانان : آقای میلاد سعادت مدال نقره
وزن ۵۶ : آقای مهدی علیزاده مدال برنز
وزن ۶۰ کیلوگرم آقای عباس نصیری مدال نقره
وزن ۶۷ آقای پدرام  عبدلی مقام چهارم
وزن ۷۵ آقای محمد علیزاده مدال نقره
وزن ۱۱۰ کیلوگرم آقای مهدی باباکیشی زاده  مدال طلا
از باشگاه بزرگ سعید و مقام چهارم تیمی
وزن ۶۷ آقای علی فرض الله پور مدال طلا
وزن ۱۰۰ آقای حسین سعیدی مدال نقره (باشگاه اکسیژن)

منبع: وبلاگ اداره ورزش و جوانان خلخال

--------------------------------------------

 

برادران علیزاده دیز، موفق به دریافت نشان نقره و برنز این مسابقات شدند.

وزن ۵۶ : آقای مهدی علیزاده دیز مدال برنز

وزن ۷۵ آقای محمد علیزاده دیز مدال نقره

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تخریب دکل تلویزیونی شهر کلور بر اثر وزش تندباد
18 / 12 / 1396 ساعت 3:27 | بازدید : 2654 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
              تخریب دکل تلویزیونی شهر کلور بر اثر وزش تندباد

 

منبع : کانال تلگرام بخشداری شاهرود خلخال

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


15 اسفند روز درختکاری
18 / 12 / 1396 ساعت 3:27 | بازدید : 2941 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
 

15 اسفند روز درختکاری

در ایران، روز 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند “روز ‌درختکاری‌” است.

 

تاریخچه روز درختکاری
روز درختکاری  ابتدا در سال 1872 و در ایالت نبراسکای آمریکا و در تاریخ 10 آوریل (21 فروردین)، توسط فردی به نام J.Sterling Morton برگزار شد و گفته می شود که در آن روز بیش از 1 میلیون درخت کاشته شده است اما بعد از مدتی این تاریخ به آخرین جمعه ماه آوریل انتقال یافت.

امروزه بیشتر کشورهای دنیا روز درختکاری را محترم شمرده و در این روز به کاشتن درخت ها و نهال های متفاوت اقدام می کنند. البته تاریخ این روز با توجه به آب و هوای هر کشور متفاوت است و بیشتر سعی می کنند تا در موقعی از سال این کار را انجام دهند که درخت قابلیت رشد کردن را داشته باشد. برای مثال می توان به کشور هایی مانند آلمان، مصر، پاکستان، مکزیک اشاره کرد که روز درختکاری به ترتیب در روزهای 5 اردیبهشت، 26 بهمن، 27 مرداد و دومین پنجشنبه از ماه جولای است.

 

روز درختکاری در ایران

درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند.

در ایران، روز 15 تا 22 اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده است که نخستین روز این هفته یعنی 15 اسفند “روز ‌درختکاری‌” است.

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نان زَرین (زَرینه نون )
18 / 12 / 1396 ساعت 3:27 | بازدید : 2797 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

نان زَرین (زَرینه نون)

نان زرین از نان های سنتی و مخصوص منطقه شاهرود شهرستان خلخال استان اردبیل می باشد.با توجه به اینکه در منطقه شاهرود درختان گردوی فراوانی وجود دارد در تهیه معجون داخل این نان از گردو استفاده می شود. این نان از گردو،شكر، آرد برنج و آرد گندم تهیه می شود و در داخل هر قرص این نان معجونی خوشمزه قرار می گیرد.

این نان در دو نوع “یوز دله” و “روعنه دله”* پخت و آماده می شود. دلیل نامگذاری این نان به "زرینه نون" رنگ طلایی آن می باشد، این نان هدیه و سوغاتی ویژه منطقه شاهرودِ خلخال است كه به علت پر زحمت و پر درد سر بودن مراحل تهیه و پخت آن صرفا در ایام خاصی از سال ، برای میهمانان ویژه، عروسی و سایر جشن ها آماده می شود.

-------------------------------

* در زبان تاتی به گردو "یوز"  و روغن "روعن" گفته میشود و نانی که درونش با گردو پُر شده باشد یوزَه دلَه و نانی که با روغن پُر شده باشد روعَنَه دلَه گفته میشود.

متن از:http://seeiran.ir

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رئیس میز عملیات ویژه سیا در اربیل عراق با رئیس دفتر پسر صدام
18 / 12 / 1396 ساعت 3:11 | بازدید : 2774 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس میز عملیات ویژه سیا در اربیل عراق با رئیس دفتر پسر صدام و همچنین نماینده‌ای از عربستان، بارزانی‌ها و منافقین این اتفاقات را برنامه‌ریزی کردند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شهید تکاور
18 / 12 / 1396 ساعت 3:11 | بازدید : 2648 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
شهید باصره

پیکر تکاور شهید «امیر باصره» دومین شهید حادثه برخورد ناو دماوند با موج شکن ساعتی پیش بعد از 16 روز جستجو در دریا کشف شد.

 پیکر تکاور شهید ناوبان دوم «امیر باصره» که چندی  پیش درحادثه برخورد ناو دماوند باموج شکن در بندرانزلی به شهادت رسیده بود در دریا پیدا شد.

در این حادثه علاوه بر شهید امیر باصره، شهید ناوسروان «بیژن زارع» نیز از تکاروان نیروی دریایی در جریان امدادرسانی به فیض شهادت نائل شد که پس از یک هفته جستجو پیکر وی پیدا، تشییع و تدفین شد.

ناوشکن دماوند چهارشنبه ۲۰ دی با موج شکن انزلی برخورد کرد و آسیب دید.

گفتنی است دو نفر دیگر نیز در این حادثه دچار آسیب دیدگی شدند که تحت درمان قرار گرفتند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حاشیه امانوئل مکرون
18 / 12 / 1396 ساعت 3:11 | بازدید : 2580 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

فردی که قصد دست دادن با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را داشت توسط محافظان وی در اقدامش ناکام ماند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


علت مرگ خلبانان سوخو روسیه
18 / 12 / 1396 ساعت 3:11 | بازدید : 3470 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
 

تصاویری از جنگنده روسی که در ادلب منهدم شد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد خلبان جنگنده روسی که توسط تروریست‌ها در استان ادلب ساقط شده بود با منفجر کردن نارنجکی به زندگی خود پایان داد.

  وزارت دفاع روسیه اعلام کرد خلبان جنگنده سوخو ۲۵ که توسطتروریست‌های تکفیری مورد هدف قرار گرفته بود ، هنگامی که در محاصره تروریستها قرار گرفت، با منفجر کردن نارنکجی به زندگی خود پایان داد.

بنا به گفته ارتش روسیه، «رومن فیلیپوف» خلبان جنگنده روسیه تا قبل از سقوط تمامی تلاش خود را به کار گرفته بود تا هواپیما را نجات دهد و موفق شد که حمله به این جنگنده توسط یک موشک را گزارش کند

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


عربستان، سعد الحریری را تهدید کرد
18 / 12 / 1396 ساعت 3:11 | بازدید : 2740 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
 

سعدالحریری

یک روزنامه سعودی گزارش داد که مقامات ریاض، از نزدیک شدن نخست‌وزیر لبنان، متحد خود در بیروت، به ترکیه ناخرسندند و او را تهدید به مجازات کرده‌اند. عربستان سعودی بتازگی متحد سیاسی خود در بیروت را تهدید کرده است که نباید به ترکیه نزدیک شود.

روزنامه الکترونیکی «ایلاف» که از لندن بروزرسانی می‌شود و به طور غیرمستقیم، منتسب بهعربستان سعودی است، گزارش داد که افراد مطلع از تحولات لبنان و تحرکات سعد الحریری و سفرش به ترکیه می‌گویند که «سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان از عربستان دور شده و به سوی ترکیه در حرکت است».

این منابع گفته‌اند که سفر اخیر سعد به ترکیه نه صرفا برای هماهنگی سیاسی و کمک به لبنان، بلکه در چارچوب موضعگیری اهل سنت لبنان در زمین بازی اخوانی ترکیه بود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


انتقام جریان بهائیت از جمهوری اسلامی با شبکه ماهواره‌ای معاند/
18 / 12 / 1396 ساعت 3:11 | بازدید : 2768 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
 

گردانندگان اصلی شبکه من و تو و شمار زیادی از مجریان این برنامه از بین بهاییان انتخاب می‌شوند و وابستگی به فرقه یک امتیاز ویژه است.

قلک پول شبکه «من و تو» کیست؟/ انتقام جریان بهائیت از جمهوری اسلامی با «من و تو» +تصاویر در جریان اغتشاشات دی ماه ۹۶ در تهران و چند شهر دیگر کشور، از منظر تحولات رسانه‌ای-تبلیغاتی در عقبه آشوب‌های خیابانی، شاهد تغییراتی به لحاظ تقسیم کار در رسانه‌های ضدانقلاب وابسته به بیگانگان بودیم.

اگر در فتنه سال ۸۸، شبکه تلویزیونی وابسته به سلطنت بریتانیا، شبکه بی بی سی فارسی، درست چند ماه قبل از انتخابات دهم ریاست جمهوری با هدف تاثیرگذاری و هدایت فکری با میلیون‌ها پاوند بودجه مصوب پارلمان این کشور شروع به کار کرد و در جریان آشوب‌ها محور کمپین رسانه‌ای هدایت آشوب شد، در اغشتشاشات دی ماه (که از لحاظ ابعاد بسیار کوچک‌تر و کم دامنه‌تر از ۸۸ بود)، شاهد شیفت محوریت ماجرا از شبکه بی‌بی‌سی به شبکه بریتانیایی «من و تو» بودیم. این تغییر محور، کاملا هم‌جهت با تغییر سناریوی کلان جنگ نرم و براندازی از «فتنه سیاسی» به «فتنه اقتصادی» هم هست

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تغییر مسیر باقیمانده‌های داعش به سمت اروپا
18 / 12 / 1396 ساعت 3:11 | بازدید : 2635 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
 
حدود 7 سال پیش بود که زنگ خطر توطئه‌ای غربی - عبری - عربی در غرب آسیا و به خصوص خاک سوریه به صدا در آمد؛ سوریه‌ای که بعنوان عضوی از محور مقاومت در خط مقدم مبارزه با اشغالگران قدس قرار داشت.

 

گروهک‌های تکفیری تروریستی یکی پس از دیگری و با حمایت غرب در این کشور قد کشیدند که بارزترین آنها داعش بود؛ گروهک تروریستی که به هیچ صراطی مستقیم نبود و با سرعت عجیبی در سوریه و عراق پیشرفت می‌کرد. در آن روزها رقه، دیرالزور، تدمر، کرکوک، موصل و دیالی یکی پس از دیگری به اشغال داعش در آمد.

تیتر

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


میلاد فاطمه زهرا. س.
18 / 12 / 1396 ساعت 3:11 | بازدید : 2626 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


همایش دیپلماسی دریا
18 / 12 / 1396 ساعت 3:11 | بازدید : 3357 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

  دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در دومین روز از همایش دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلتیک غرب آسیا طی سخنانی اظهار داشت: داشتن ساحل برای یک کشور هم تهدید و هم فرصت است و اگر کشوری بتواند از سواحل خود به خوبی بهره‌برداری کند توانسته است از فرصت‌های موجود در سواحل دریایی بهره‌برداری کند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


وقتی «کا.گ.ب» از سازمان اطلاعات سپاه رودست خورد + تصاویر
18 / 12 / 1396 ساعت 3:11 | بازدید : 2797 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
 

 

 «من خیلی متاسفم که بعضی از اعضای سفارت شما از محدوده وظایف دیپلماتیک خود خارج شده، دست به اقدامات غیردیپلماتیک زده‌اند و با بعضی از اعضای حزب توده ارتباط یافته‌اند. و از آنجا که این اقدام از نظر جمهوری اسلامی ایران قابل تحمل نیست و آن را اقدامی غیردوستانه تلقی می‌کند، بنابراین افراد این فهرست باید در مدت یک هفته خاک ایران را ترک کنند و دیگر هیچ موقع به ایران بازنگردند. من الان فهرست را به شما خواهم داد.»

این ها جملاتی بود که در بهمن ۱۳۶۱، از طرف «سید محمد صدر» ، مدیرکل اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران خطاب به «ویلک بولدیرف» ، سفیر شوروی در تهران گفت تا مکتوب کند و برای مسکو بفرستد.

در ۲۱ بهمن ۶۱، موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب اسلامی در مصاحبه مطبوعاتی خود از دستگیری سران و اعضای رده بالای حزب توده و بخشی از اعضای چریک های فدایی خلق(مرتبط با حزب توده) خبر داد:

h

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


Don't let me down
17 / 12 / 1396 ساعت 3:0 | بازدید : 2926 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

I need you right now

So don't let me,don't let me,don't let me down

I need you right now

I think I'm lossing my mind now

It's in my head,darling I hope

That you'll be here,when I need you the most

So don't let me,don't let me,don't let me down

...I need you right now

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


روز مهندس...!
17 / 12 / 1396 ساعت 3:0 | بازدید : 889 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
خب...

مهندسای زیادی و دارم تو زندگیم که یا نمیتونم یا نمیخوام بهشون تبریک بگم!!! اما به یادشونم...

چه فایده...احساسات تا زمانی که ابراز نشن به هیچ دردی نمیخورن‌.باید خرجشون کرد.بدون هیچ خساستی...!

غرور...غرور...غرووور...

اما ناموسا من با این مناسبت ها زیاد حال نمیکنم...روز دانشجو...روز پزشک...روز پرستار...روز مهندس.....

حتما باید یه بهونه ای باشه تا آدما به یاد هم باشن؟! نمیشه آدما همیشه به هم ابراز احساسات کنن؟! اگه احساسات واقعی باشه وقت و مناسبتی نمیخواد...خودش بی هوا ابراز میشه :)))

این همه شغل و حرفه...پس بقیه چی؟!

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شاید پشیمانی...
17 / 12 / 1396 ساعت 3:0 | بازدید : 841 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
واقعا به برنامه نویسی علاقه دارم...

همین!

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ایهام
17 / 12 / 1396 ساعت 3:0 | بازدید : 3144 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
با آهنگ روزای روشن هایده میشه ساعت هااااا فکر و خیال کرد و برای قرن ها عر زد...!

کردم این کارو که میگم:)

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فلش بک چیست؟!
17 / 12 / 1396 ساعت 3:0 | بازدید : 2725 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
تقلاییست بیهوده که بعد از جنگ و جدل در جهت تسکین درد از اصطلاح آن استفاده میشود و در این شرایط فرد بلغور میکند که اگر به گذشته برگردد عمرا آن گوه را بخورد.

اما

حاجی تو شونصد بار دیگه هم به قول خودت فلش بک بزنی و برگردی، بازم همون گوهی که دفعه اول خوردی و میخوری؛ پس الکی گوه خوری نکن :)

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


WTF
17 / 12 / 1396 ساعت 3:0 | بازدید : 3416 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
ناموسا فاز بعضیا چیه؟!

بلاک و بلاک بازی مزخرف ترررینه...الآن مثلا من به تویی که بلاکم کردی پیام ندم روزم شب نمیشه؟! اگه بلاک نمیکردی بت پیام میدادم؟!

این لوس بازیا چیه؟؟؟

بزرگ شید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


Hey there
17 / 12 / 1396 ساعت 3:0 | بازدید : 2809 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
تو این چند روز که نبودم اتفاقای زیادی افتااااد...

من تغییر کردم...

نمیدونم قراره تا کی ادامه پیدا کنه،اما امید دارم به انتهای روشن راه!

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تلپاتی
17 / 12 / 1396 ساعت 3:0 | بازدید : 3326 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
گاهی اوقات تو این کانالای تلگرامی آدم یه سری پیامایی و میبینه که شامل حال خودشن و اونو یاده یه چیزایی میندازه...

چند روز پیش تو یکی از این کانالای چس ناله یه پیام دیدم که واقعا توصیف میکرد حالمو!!!

...I really miss being your friend

وقتی پیامو دیدم معطل نکردم ؛ سریع فرواردش کردم واسه اونی که باید میکردم :)

احساسات تو یه رابطه دوستی قشنگ و نمیشه با هیچ چیز عوض کرد...

پس...

دوستیای قشنگتونو ارزون نفروشید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فقدان فرهنگ!!!
17 / 12 / 1396 ساعت 3:0 | بازدید : 2536 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
برای اینکه متوجه سطح فرهنگ آدمای شهر من بشین،کافیه که تو این هوای خوب تصمیم بگیرین از مدرسه تا خونه پیاده راه بریییید...

تا کی آدما(پسراااا) میخوان به چرت و پرت گفتناشون تو خیابون ادامه بدن؟!!!

تا کی آدما(دختراااااا)میخوان به سکوتشون ادامه بدن؟!!!!!!!!!!

۱۲ سال درس خوندن و بزرگ شدن تو مدرسه چرا یه ذره شعور و یه ذره شجاعت بارشون نمیکنه؟!

 

 

البته که برای این وضعیت استدلال استقرائی حکم نمیکنه و یه سری استثنا پیدا میشن!

نزدیک پل،تو پیاده رو،یه طرف رو صندلی،یه طرف رو جدول لبه ی باغچه،دو گروه پسر نسشته بود که من باید از بینشون رد میشدم،دو تا پسرم اونور خیابون بودن که یهو دیدم اومدن پشت من...کاری نتونستم بکنم...اینقدر عصبی بودم که احساس میکنم میتونستم هر کدومشونو له کنم با مشت و لگدام!!!

به روی خودم نیوردم و به راهم ادامه دادم...مطمعن بودم که یه فکری تو کلشون هست...یکی از اونایی که رو جدول نشسته بود از تو باغچه چندتا شاخه گل کند!!! بیخیال تر از همیشه به راهم ادامه دادم.

نفهمیدم چیشد!...

به خودم اومدم دیدم یه پسری که از اونای دیگه بزرگتر بود و به نظر آدم عاقلی میومد ، اومد سمتم و بم سلام کرد و باهام هم مسیر شد.چشمکشو دیدم و باهام شروع کرد به حال احوال کردن.باهم از بین اونا رد شدیم.اما اونا بازم به حرفای مفتشون ادامه دادن.

اما اون پسر...

تا پیش پل باهام اومد و بعدش گفت فعلا و رفت.منم یه تشکر خشک و خالی کردم ازش. پسر باشعوری بود اما زیاد با این کارش حال نکردم! از یه طرفم نمیدونم اگه اینکارو نمیکرد اونا قرار بود چیکار کنن!!!

به این میگن فقر فرهنگی...

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سکته کامل!!!
17 / 12 / 1396 ساعت 3:0 | بازدید : 2700 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
آرمینا دوباره اون نظرسنجی هاشو شروع کرده...

اول جواب پیامی که تو پی وی واسم فرستاده بود و دادم. پرسید چی اسمی واسه سال ۹۶ انتخاب میکنی؟!

اتفاقای اردیبهشت ۹۶،خرداد ۹۶،مهر ۹۶،بهمن ۹۶...عینه برق از جلو چشام رد شدن.خواستم بگم جریان پایسته تلخی ها!!!

حال خوب اومد جلو چشام...بهترین دوستی که تو سال ۹۶ پیداش کردم❤...هزار و یک اتفاق خوب دیگه...خواستم بگم یه چیز مثبت بگم.

"اشک ها و لبخند ها"

این چیزی بود که به ذهنم رسید و شاید بهترین اسم واسه امسال بود.همینو واسش فرستادم.بعدش پستای کانالو که خوندم، دیدم خانوم دهبندی هم دقیقا همین و گفته!!! اینجا بود که من سکته ی کامل و زدم :)

"مداد رنگی ۳۶ رنگ" هم میتونه اسم خوبی باشه(سالی که اتفاقایی به لطافت رنگ سفید،به حرارت رنگ قرمز،به آرامش رنگ آبی،به آزادی رنگ سبز و به تاریکی رنگ سیاه داشت.‌ البته که بعضی از اتفاقام چند رنگن! مثل نارنجی،بنفش... بعضیاشون پرحرارت و پرشور ترن؛ بعضیاشون آروم سردتر...)

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اهانت قاضی زاده به کردها در واقع اثبات حقارت ایشان است
جمعه 9 / 12 / 1396 ساعت 4:12 | بازدید : 4315 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
‍ ‍

موضوعات مرتبط: اجتماعي , اقتصادي , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اهانت قاضی زاده به کردها در واقع اثبات حقارت ایشان است
جمعه 9 / 12 / 1396 ساعت 4:12 | بازدید : 4445 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )
‍ ‍


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 154

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 745
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 18128
:: بازدید ماه : 146245
:: بازدید سال : 445904
:: بازدید کلی : 4346083